TECHNOhrátky ve Vysokém Mýtě potvrdily rostoucí zájem školáků o stavební obory

TECHNOhrátky ve Vysokém Mýtě potvrdily rostoucí zájem školáků o stavební obory

Stavební profese na středních odborných školách v Pardubickém kraji v současné době hlásí rekordní zájem. Důkazem tohoto pozitivního trendu byly také TECHNOhrátky, které ve středu 19. října zavítaly do Vyšší odborné školy stavební a Střední školy stavební Vysoké Mýto. Seznámit se s obory pozemní stavitelství–architektura, dopravní stavitelství, vodohospodářské stavby, instalatér, truhlář a zedník sem přijelo 126 žáků z osmi základních škol z celého regionu.

Žákům devátých tříd zbývá něco přes čtyři měsíce, aby si zvolili své středoškolské studium a budoucí zaměření. K výběru některého z maturitních nebo učebních oborů právě na stavební škole ve Vysokém Mýtě je tradičně motivovali i v rámci slavnostního zahájení hosté.

„Tato škola má dlouholetou tradici a letos oslavila jubilejní, 125. výročí svého založení. To jen dokazuje, jak dobře jsou v ní stavební řemesla zavedená. Navíc město Vysoké Mýto poskytuje mnoho příležitostí i lákadel k bohatému společenskému, kulturnímu i sportovnímu vyžití,“ připomněl starosta Vysokého Mýta František Jiraský.

„Stavební škola ve Vysokém Mýtě zažívá momentálně vzestup a studenti se do ní hlásí ve stále vyšším počtu. V moderním prostředí získají kvalitní vzdělání, které jim zajistí velice dobrou životní perspektivu. Firmy se o ně doslova poperou a budou mít i velice solidní výdělek,“ dodal vedoucí krajského odboru školství Pardubického kraje Martin Kiss.

Stavební škola se snažila zaujmout účastníky TECHNOhrátek na šesti pracovištích s atraktivním programem. Polovina aktivit se odehrávala v budově školy v Komenského ulici, zbytek v dílenském areálu v ulici Kpt. Poplera. Žáci tam v malých skupinkách postupně plnili připravené úkoly.

V rámci učebních oborů je čekala například montáž potrubí, oháněli se rovněž zednickou lžicí při zdění pilíře z cihel, v truhlářské dílně si vyzkoušeli ovládání akuvrtačky a užili si také populární geocaching.

„Žáky všechny činnosti bavily a při soutěžích se snažili dosáhnout co nejlepšího výsledku. Tahákem pro ně byla určitě laboratoř vodohospodářů. V ní se totiž nachází modelové vodní koryto, které vysokomýtská škola vlastní jako jediná střední škola v České republice. Ve vodním korytu na modelové situaci například viděli, jak se chová topící se panáček-igráček nebo převržená loďka ve vodním válci pod jezem,“ popsal jednu ze zajímavých aktivit Vladimír Zemánek, manažer projektu TECHNOhrátky.

Při seznamce s maturitními obory aktéři TECHNOhrátek pracovali s grafickým programem a vyzkoušeli si práci architekta. Na počítači skládali a přemisťovali obrazce ve tvaru pyramidy ve 3D rozlišení. Mnozí z nich dali na závěr akce najevo, že by příští rok po prázdninách rádi zamířili do této střední školy jako její studenti.

V tradiční soutěži manuálních aktivit získali velký ovocný dort žáci Základní školy Brandýs nad Orlicí, ve vědomostním kvízu Hej Ty, víš to? zvítězila výprava Základní školy Komenského z Holic.

Více informací o projektu TECHNOhrátky na www.klickevzdelani.cz/technohratky.