„Je to sedmikilometrový úsek, který výrazně pomůže a posune stavbu D35 tak, aby za šest let mohla celá dálnice být dokončena. Nemusím připomínat, že to je páteřní komunikace, naprosto zásadní propojení mezi západem a východem. Očekáváme výrazné ulehčení dopravy na D1, ale každý úsek, který zprovozníme, znamená výrazné zlepšení kvality života. Pro lidi z dotčených obcí je to i příspěvek k posílení bezpečnosti dopravního provozu a má i spoustu dalších sociálních a ekonomických výhod,“ řekl předseda vlády Petr Fiala.
Aktuálně běží stavby celkem na šesti úsecích dálnice D35, ze které se stává jedno z největších dopravních stavenišť v Evropě. Trasa úseku Ostrov – Vysoké Mýto navazuje na předchozí část dálnice Časy – Ostrov, po níž se jezdí od prosince 2022. Součástí bude šest mostů a čtyři ptačí zábrany. Napojení u Vysokého Mýta bude na dálniční úsek Vysoké Mýto – Džbánov, který Ředitelství silnic a dálnic buduje od konce loňského roku.
„Tento úsek doplní základní nejpotřebnější část, která vyvede tranzitní dopravu mimo města Litomyšl a Vysoké Mýto. Odlehčení těm dva městům by mělo nastat už na konci roku 2027,“ řekl ministr dopravy Martin Kupka.
„Pro Vysoké Mýto to znamená, že v současné době máme zahájeny všechny čtyři stavby, které protínají náš správní obvod obce s rozšířenou působností od západu na východ,“ řekl starosta František Jiraský.
Zatímco po obchvatu Vysokého Mýta se řidiči projedou na konci příštího roku, zprovoznění úseku z Ostrova je naplánováno na srpen 2026. Na konci téhož roku by měl být dokončen tunel Homole.
Videoreportáž Stavba navazujícího úseku dálnice D35 z Ostrova do Vysokého Mýta byla zahájena
Foto Jan Vlček